بانوی نیکوکار فارسی این بار 30میلیارد تومان برای ریشه کنی سرطان اهدا کرد

“زهرا سعادت”، بانوی نیکوکار استان فارس، ساختمان دوم بیمارستان آنکولوژی امیر را به ارزش 30 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اهدا کرد.

به گزارش “وب دا” در شیراز، “زهرا سعادت” فرزند مرحوم “عبدالکریم سعادت” در سال 1304 متولد شد، او که سال ها به عنوان آموزگار به تربیت آینده سازان این مرز و بوم مشغول بود، در سال 1378 به یاد فرزندش “امیر” که بر اثر بیماری سرطان جان خود را از دست داده بود، بیمارستان 6 طبقه آنکولوژی امیر را به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اهداء کرد.

این بانوی نیکوکار، صبح امروز، دوازدهم آذر در دیدار با رییس و هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تنی از بزرگان علم پزشکی در شیراز از جمله پرفسور “علی اصغر خدادوست”، بنایی به ارزش 30میلیارد تومان را به عنوان بخش دوم بیمارستان آنکولوژی امیر به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اهداء کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در این دیدار، گفت: بانو “سعادت” به معنای واقعی کلمه، یک مسلمان واقعی است که تمام تلاش خود را به کار برده تا گامی به سمت سلامت جامعه بردارد.

دکتر “محمدهادی ایمانیه” درباره اهدای بیمارستان آنکولوژی امیر از سوی این بانوی نیکوکار، افزود: زمانی بیمارستان آنکولوژی امیر به عنوان بیمارستان تخصصی سرطان به دانشگاه اهداء شد که دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در شرایط بحرانی به سر می برد و با توجه به اینکه تنها بخش درمان سرطان در بیمارستان نمازی قرار داشت، کمبود امکانات و تخت های بیمارستان بسیار مشاهده می شد.

او  ادامه داد: اهدای این بیمارستان به عنوان بیمارستان تخصصی سرطان، تا حد زیادی کمبود موجود درباره تخت های بیمارستانی بیماران مبتلا به سرطان را برطرف کرد و امیدواریم با اتمام پروژه بیمارستان تخصصی سرطان جنوب، نیاز استان فارس در این زمینه کاملا رفع شود.

دکتر “ایمانیه” درباره ساختمان جدید بیمارستان آنکولوژی امیر گفت: در ابتدا بانو “سعادت” تصمیم داشت، ساختمانی تحت عنوان بنیاد فرهنگی سعادت تأسیس کند که با صحبت هایی که درباره کمبود فضای درمانی برای بیماران سرطانی، تصمیم گرفته شد با ایجاد کاربری در ساختمان جدید، این ساختمان به عنوان فضای درمانی در اختیار دانشگاه قرار گیرد.

این مقام مسوول افزود: این بانوی نیکوکار، هدف از ساخت و اهدای بیمارستان آنکولوژی امیر را این چنین معرفی کرده است که ” بیماران غیر از درد بیماری مشکل دیگری نداشته باشند و با مراجعه به این بیمارستان، بتوانند خدمات درمانی را به راحتی دریافت کنند” و من می توانم با اطمینان بگویم که بیمارستان آنکولوژی امیر یکی از اصلی ترین علل رضایتمندی بیماران سرطانی بستری و خانواده های آنان در سطح استان است.

او با اشاره به قرار گرفتن بخش های پیوند مغز استخوان، “icu” و آزمایشگاه در ساختمان جدید، ابراز امیدواری کرد که تا سال 1395، شاهد بهره برداری از آن و خدمت رسانی به بیماران باشیم.

این بانوی نیکوکار هم با تشکر از همراهی و راهنمایی همیشگی وکیل خود بانو “قادری” و دکتر “مردانی” در به ثمر نشاندن نیات نیکوکارانه، گفت: آنچه در دوران تحصیل نیاموخته بودم زمانه به سختی به من آموخت، سوختم و ساختم و در نهایت با ساخت بیمارستان امیر، آرام گرفتم.

“زهرا سعادت” افزود: علاوه بر ساختمان اصلی بیمارستان آنکولوژی امیر و ساختمان تازه تأسیس بیمارستان، هزینه ای نزدیک به یک میلیارد ریال در یک حساب بانکی قرار می گیرد که نیمی از سود این سپرده در درمان بیماران سرطانی نیازمند مصرف می شود و نیم دیگر هم به عنوان هدیه، به دو پزشک آنکولوژی که بهترین کوشش ها را در خصوص درمان سرطان و بیماران سرطانی داشته اند اختصاص می یابد تا کمکی به جبران ارزش خدمات آنان در ریشه کنی بیماری سرطان باشد.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس در حاشیه این دیدار، افزود: خیرین استان فارس از سال ها پیش کار خود را درباره وقف جمعی آغاز کرده بودند که با توجه به نیاز شدید استان در بحث درمان، مجمع خیرین تامین سلامت با هدف ساماندهی وقف های مردمی از 12 سال پیش، کار خود را در استان فارس آغاز کرد.

دکتر “محمود تابنده” گفت: این مجمع بیش از 6 هزار نفر نیکوکار فعال در استان فارس دارد، اما در حقیقت تمام مردم استان در این امر خیر همکاری دارند.

او ادامه داد: “زهرا سعادت” کارهای خیر خود را با شرکت در وقف جمعی بیمارستان کوثر آغاز کرد و همچنان عضو هیات مدیره این بیمارستان هم هست، اما پس از مرگ فرزندش امیر، تصمیم گرفت یک بیمارستان را به تنهایی و به یاد فرزندش بنا کند تا کمکی باشد در بحث درمان بیماران سرطانی که حاصل آن این بیمارستان شد.

این مقام آگاه در مجمع خیرین تامین سلامت فارس، عنوان کرد: همچنین استان فارس در کشور، پایه گذار مجمع خیرین تامین سلامت بوده و بعد از این استان، دیگر استان ها هم آغاز به فعالیت در این زمینه کردند.

رییس و هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، صبح امروز از روند ساخت ساختمان جدید بیمارستان آنکولوژی امیر دیدن کرده و پس از آن با حضور در منزل “زهرا سعادت”، اسناد مربوط به ساختمان جدید بیمارستان آنکولوژی امیر را دریافت و به رسم یادبود، دیوان حافظی را به نشانه فرهنگ و ادب غنی مردم شیراز، به این نیکوکار عرصه سلامت، اهدا کردند که آغاز آن به خط رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نوشته شده بود:

بسمه تعالی

انسان ها هر چه بیشتر مشمول نعمت و لطف خداوند می شوند، در راستای خدمت به مردم به ویژه نیازمندان و بیماران، تلاش جدی تری انجام می دهند. سرکار خانم “زهرا سعادت” از بالاترین این موهبت برخوردار هستند و و همه زندگی و داشته های خود را به عنوان یک سرمایه گذاری قابل اعتماد، پیشاپیش به سرای باقی فرستاده است، انصافاً برای امثال من جای غبطه دارد. امید که دست دیگران را  گرفته و آن ها را هم به این راه مستقیم و پر برکت هدایت نمایند.

از خداوند متعال طول عمر با عزت ایشان را خواستارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *