روبان طلایی

این مقاله توسط گروه مترجمین داوطلب سایت سرطان و کودکی ترجمه شده است.
منبع اصلی: http://www.internationalchildhoodcancerday.org/Go-Gold.html

سرطان دوران کودکی با توجه به افزایش قابل توجه در میزان بقا بویژه در کشورهای توسعه یافته و با درآمد بالا، “معجزه دوره مدرن” در نظر گرفته می شود.

سرطان دوران کودکی در حال حاضر، علت اصلی مرگ و میر در کودکان و نوجوانان در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است.

در برخی از کشورها، مرگ و میر ناشی از سرطان دوران کودکی، بیش از مجموع مرگ‌های ناشی از انواع بیماری های  دیگر دوران کودکی است.

به علت عدم توجه به توسعه داروهایی با ترکیبات سمی کمتر  و درمان های هدفمند، درصد زیادی از نجات یافتگان سرطان دوران کودکی از شرایط محدود کننده زندگی رنج می برند.

در کشورهای در حال توسعه، مرگ و میر ناشی از سرطان دوران کودکی به چند عامل مرتبط نسبت داده شده است از جمله

  • عدم آگاهی و اطلاعات در مورد سرطان دوران کودکی؛

  • تاخیر و یا تشخیص اشتباه؛

  • زیرساخت های بهداشتی ضعیف؛

  • پرسنل پزشکی ناآماده/ آموزش ندیده و؛

  • هزینه های بالای دارو و درمان.

جستجو برای نمادی جهانی

در سال 1997، گروهی از والدین در ایالات متحده مبجثی را در مورد نیاز به نمادی جهانی برای ایجاد آگاهی و بسیج کردن توجه برای به حداقل رساندن مرگ و ناتوانی‌های  ناشی از سرطان دوران کودکی آغاز کردند.

آنها طلا را انتخاب کردند.

a6bc0b4b7123261a882fcb107b05c159

 طلا نشان می دهد که کودکان چقدر گرانبها و ارزشمند هستند. طلا همچنین نماد مناسبی برای سفر سرطان دوران کودکی است. طلا وارد فرایندی بواسطه آتش می شود تا قوی تر و محکم تر گردد. کودکان مبتلا به سرطان دوران کودکی به طور مشابه وارد چنین تجربه ای می شوند. آنها انعطاف پذیری خود را در نتیجه روبرو شدن با تمام چالش های دشوار و دردناک سرطان دوران کودکی، توسعه می دهند.

از آن زمان، روبان طلایی از قاره ها عبور کرده و در سراسر جهان استفاده می شود.

سازمان های گوناگونی از نماد روبان طلایی در ابراز حمایت و ایجاد همبستگی برای مبارزه با سرطان دوران کودکی استفاده کرده اند. با این حال، استفاده از روبان طلایی هنوز به اوج اهمیتی که روبان صورتی سرطان سینه و روبان قرمز اچ آی وی ایدز دست یافته اند، نرسیده است.

کمپین روبان طلایی

هدف از این کمپین، افزایش آگاهی و بینش جهانی درباره  روبان طلایی است.

این کار باعث تشویق افراد و سازمان ها برای به حداکثر رساندن استفاده از روبان طلایی جهت ابراز حمایت خود برای مبارزه با سرطان دوران کودکی می گردد.

نمایش روبان طلایی الهام بخش کودکان/ نوجوانان مبتلا به سرطان، نجات یافتگان  و خانواده های آنها گشته و امید را در آنان افزایش میدهد.

حامیان فردی و سازمانهای مختلف می توانند کمپین روبان طلایی خود را برای افزایش آگاهی، بسیج حمایت و ایجاد شبکه های مراقبت از کودکان/ نوجوانان مبتلا به سرطان، بهبودیافتگان و خانواده های آنها ایجاد کنند.

تجلیل از قهرمانان

کمپین روبان طلایی برای قهرمانانی است که در میان ما هستند.  کودکان و نوجوانانی که شجاعانه و دلیرانه با سرطان مبارزه می کنند؛ نجات یافتگانی که سرطان را شکست داده اند؛ خانواده هایی که شجاعانه با واقعیت های سرطان و از دست دادن فرزند دلبندشان زندگی می کنند و داوطلبان، کادر پزشکی ، نیروهای خدمات درمانی و پزشکانی که مشتاقانه و با تمام وجودوقت خود را وقف خدمت به جامعه  کودکان مبتلا به سرطان می کنند.

“مشکلات اغلب مردم عادی را برای سرنوشتی فوق العاده آماده می کند.”

– سی. اس. لوئیس

اشتراک این مقاله با دکر منبع ( آدرس سایت سرطان وکودکی )‌ بلا مانع است.
www.childcancerinfo.com

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *