روز جهانی سرطان 2019

«#روزجهانی_سرطان» (The World Cancer Day)، یکی از رخدادهایی‌ست که طی آن، تمامی جهان به شکل یکپارچه با اپیدمی سرطان مبارزه می‌کنند.

هدف از نامگذاری روز چهارم فوریه، به عنوان روز جهانی سرطان، نجات سالیانه میلیون‌ها انسان از مرگ‌های قابل پیشگیری است. مرگ‌هایی که با افزایش آگاهی و آموزش درباره‌ی این بیماری، قابل کاهش هستند و توسط دولت‌ها در سراسر جهان، علیه این بیماری رهبری می‌شوند.

دوشنبه، 4 فوریه، #روزجهانی_سرطان است ، زمانی که سازمان ها و مردم سراسر جهان برای بالا بردن آگاهی در مورد سرطان و تلاش برای ایجاد یک اولویت بهداشت جهانی، متحد می شوند. انتظار میرود که حدود 9.5 میلیون نفر در سراسر جهان در سال 2018 از سرطان مرده باشند  حدود 26000 مرگ و میر ناشی از سرطان در روز – و  پیش بینی میشود که این تعداد رشد کند.

در سراسر جهان جوامع جشنواره ها، پیاده روی ها، سمینارها، کمپین های اطلاع رسانی عمومی و سایر حوادث را برای بالا بردن آگاهی و آموزش مردم در مورد چگونگی مبارزه با سرطان از طریق غربالگری و تشخیص زودهنگام ، از طریق غذا خوردن سالم و فعالیت بدنی ، با ترک ترک سیگار و تشویق مقامات دولتی برای ایجاد سرطان مسئله اولویت دارند .

این سال اتحادیه بین المللی کنترل سرطان ، که روز جهانی سرطان را سازماندهی می کند، یک کمپین سه ساله جدید با موضوع «#من_هستم_و_من_می_خواهم» را راه اندازی می کند. این خواستار تعهد شخصی برای کمک به کاهش بار جهانی سرطان است .

 

#چگونه_مردم_می_توانند_به_خود_کمک_کنند:

✅انتخاب شیوه زندگی سالم که شامل

✓اجتناب از استفاده از محصولات تنباکو،

✓ فعالیت بدنی زیاد،

✓ خوردن یک رژیم غذایی سالم،

✓ محدود کردن الکل و

✓ حفظ امنیت دربرابر خورشید است .

✅علائم و نشانه های سرطان و دستورالعمل های تشخیص زود هنگام، رابدانید زیرا پیدا کردن سرطان اولیه اغلب باعث می شود که درمان شود.

✅به اشتراک گذاشتن داستان های مربوط به تجربیات سرطانی خود ، ارتباط با تصمیم گیرندگان و پیوستن به گروه های پشتیبانی برای کمک به تغییرات مثبت برای همه افراد مبتلا به سرطان.

✅در صورت امکان، از کار و دیگر فعالیت های روزانه در طول و بعد از درمان سرطان به عنوان فرصت برای حفظ عادی، روال، ثبات، تماس اجتماعی استفاده کنید.

✅در صورت امکان، از کار و دیگر فعالیت های روزانه در طول و بعد از درمان سرطان به عنوان فرصت برای حفظ عادی، روال، ثبات، تماس اجتماعی استفاده کنید.

 

مطالب فوق از کانال تلگرام فوق تخصصی خون و سرطان برداشته شده است

https://t.me/Md_payandeh

سایت روز جهانی سرطان

https://www.worldcancerday.org

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *